Close

Den gyldne Q (Dette var jeg ikke klar over…)

Logga meg inn på WordPress-installasjonen min i dag for endre på «For tiden leser jeg«-scriptet mitt. Til min store overraskelse så jeg at Bloggoversikten hadde en artikkel om den store bloggkonkurransen Den gyldne Q. Hvordan i all verden jeg har havna der, og hva det er som gjør at Så var det sagt… fortjener en plass i tevlingen om årets blogg aner jeg ikke. Men det har vel hendt i løpet av året at jeg har bidratt med artikler som har en viss almen interesse. Alternativt kan grunnen være at det ikke er så mange blogger å velge mellom, spesielt når en ser at jeg konkurrerer med nedlagte blogger som Radiohode (Link unødvendig – han har jo lagt ned…)

Enda litt klikking på linker viser at det er Esquil som på Rølerbloggen sin arrangerer Den Gyldne Q. Det gjør meg ekstra fornøyd, for Esquil er en fyr som forstår seg på bloggerland.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Jasså, du er her enda? Skulle ikke du vært over på Den Gyldne Q for å gi en stemme på bloggen min?

0 Comments on “Den gyldne Q (Dette var jeg ikke klar over…)

Larko
20. september 2008 at 1:51 am

Gjort!

Svar
Geir
20. september 2008 at 1:55 am

Larko. Alltid parat, det takker jeg deg for! Synd din blogg ikke er norskspråklig, den hadde fått min stemme.

Svar
eilif
20. september 2008 at 2:03 am

Done!

Svar
Geir
20. september 2008 at 2:08 am

Er det nÃ¥ man ser hvilke venner man har 😉

Svar
Hjorthen
20. september 2008 at 2:34 am

Psj, det er det da lenge siden jeg gjorde!

Svar
Geir
20. september 2008 at 2:38 am

😉

Svar
Ståle
20. september 2008 at 11:48 am

Stemme avgitt. Bra du var der, for det var fÃ¥ av mine favoritter pÃ¥ listen ellers… Men det ble da 3 som fikk en stemme 🙂

Svar
Geir
20. september 2008 at 12:08 pm

Blush

Svar
grøftekanten
20. september 2008 at 1:21 pm

Jeg har stemt! …og jeg stemte pÃ¥…. 😉 hehehehe nÃ¥ kan du gjette nÃ¥.

Det var ikke voldsomt mange jeg kjente der. Noen av de er litt hypa, jeg skjønner ikke helt greia med at noen av de vistnok skal værra så bra.

Vel, jeg ga deg en stemme 🙂

Svar
Geir
20. september 2008 at 1:43 pm

Jeg blir ymyk og rørt og helt satt ut… eller eh, hmmm, altsÃ¥, kanskje ikke, men som man sier i kirken: All oppmerksomhet er god oppmerksomhet (hvis det da er i kirken de sier det ?) 😉

Svar
Larko
20. september 2008 at 6:26 pm

Jag har inte startat en norsksprÃ¥kig närmast för att jag har inte kunnat fatta beslut mellan bokmÃ¥l och nynorsk. NymÃ¥l är väl reserverat för Big Brother. 😛

Svar
majann
20. september 2008 at 7:18 pm

🙂 sÃ¥der….. *jeg heier pÃ¥ deg*

Svar
Tornerose
21. september 2008 at 12:49 pm

Stemt pÃ¥ deg før denne artiklen 😉

Svar
Geir
21. september 2008 at 1:07 pm

Du verden, Tornerose. Det var hyggelig. Vet ikke om du har kommet med p̴ konkurransen, men n̴r det evt. skjer f̴r du min stemme ogs̴. Det er ingen som klarer ̴ skrive personlig uten ̴ bli privat eller beklemmende p̴ en s̴ bra m̴te som du Рsorry alle dere andre som ogs̴ blogger, men akkurat p̴ det punktet er Tornerose unik.

Svar
Tornerose
21. september 2008 at 1:14 pm

Oi, takk til deg også Geir!! utrolig hyggelig sagt! Jeg har vært med i første runde og fikk endel stemmer, ikke nok til å hamle opp med vinnerne i gruppa mi, men nok til at jeg synes det var litt moro og bli med:)

Svar
Geir
21. september 2008 at 1:26 pm

Alltid gøy å bli regnet med. Å bli sett er den viktigste erfaringen man trenger for å føle seg verdifull som menneske.

Svar
Dorthea
21. september 2008 at 6:24 pm

Gratulerer, skal sei 😉

Svar
randi
21. september 2008 at 6:32 pm

Gyldne Q var nytt for meg ogsÃ¥!! Det er altsÃ¥ en blogger (Esquil ) som har en «privat» tevling? Og vi kan stemme?!
Klikker meg over for å se hva det der er for noe!

(hva stÃ¥r forresten Q’en for?)

Svar
Geir
21. september 2008 at 7:28 pm

Har’ke peil, Randi. Men en nominasjon tar man jo gjerne med seg. Og Esquil har en høy stjerne i norsk bloggerland, samtidig som Den gyldne Q er en av fÃ¥ bloggkonkurranser som har en ganske høy status i det samme landet.

Dorthea: NÃ¥ er jeg spent pÃ¥ hva du gratulerer meg med…

Svar
randi
21. september 2008 at 8:13 pm

Uansett hva Q stÃ¥r for –
stemme er avgitt.
Lykke til!

Svar
vibeke
21. september 2008 at 8:35 pm

Hvis man skal stemme fram en gylden Q, burde alle blogger i hele Norge vært nominert. Derfor blir hele konseptet feil. Men likevel lykke til for alle som er med. Jeg står utenfor slike konkurranser.

Svar
Geir
21. september 2008 at 8:40 pm

Vibeke: Jeg er enig på en måte. Det betyr imidlertid et langt mer seriøst apparat med nominasjonsprosesser, kategorier og whatever man trenger for å være nokså objektive og
Den gyldne Q må ikke tas for annet enn det det er, ren og skjær tidsfordriv uten andre aspirasjoner enn å ha det morro. Så jeg er med, og gleder meg med alle andre som syns tidsfordriv er en fin måte drive tiden på.

Svar
Tornerose
21. september 2008 at 8:42 pm

I denne konkurransen er det bloggerne selv som har kommet med sine favorittblogger, som senere blir med i avstemning. Er ikke Eskil som har plukket ut, men «folket». Men klart, helt riktig blir det ikke siden det er tilfeldig hvem som leser bloggen til Eskil akkurat da og fÃ¥r kommet med sine «anbefalte» blogger. Kunne vært artig og hatt med alle bloggene i grunn ja, men det er vel skrekkelig mange 😉

Svar
Geir
21. september 2008 at 8:44 pm

Vi kan jo sette i gang en prosess, og offentliggjøre den på f.eks. et sted som iNorden? Det er vel det eneste samlende organet vi har? Eneste forbehold jeg ville hatt med, var at VGB og Dagbladets blogger ble holdt utenfor. Det er en prinsippsak for meg.

Svar
vibeke
21. september 2008 at 9:06 pm

Det blir alt for tilfeldig. Jeg er ingen fast leser av Rølerbloggen. Ettersom jeg nÃ¥ var inne og sÃ¥ hvem som hadde nominert og hvem som var nominert og hvem som var gÃ¥tt videre, sÃ¥ blir det ikke riktig i det hele tatt. Og jeg tenker: Skulle jeg vært der? Eller skulle jeg ikke vært der? Og jeg er strÃ¥lende fornøyd med ikke Ã¥ bli nominert. «Norges beste blogg»? Jeg forstÃ¥r jo at det ikke er en høytidelig kÃ¥ring, men det blir jo Ã¥ sleike noen oppetter ryggen og stemme pÃ¥ de samme Ã¥r etter Ã¥r etter Ã¥r. Nei, jeg leser blogger. Jeg stemmer ikke pÃ¥ noen. Ingen skal fortelle meg hva som er Norges beste blogg. Det vet jeg allerede.

Svar
vibeke
21. september 2008 at 9:09 pm

Tornerose: Det er ikke «folket» som har plukket ut. Det er Rølerbloggens lesere. Derfor blir det hele feil i mine øyne. Da er det ikke Norges Beste Blogg vi stemmer fram. Da blir det «Rølerblogglesernes Beste Blogg».

Svar
Geir
21. september 2008 at 9:13 pm

Jeg vet ikke hva som er Norges beste blogg, og det betyr egentlig ingen ting heller. Jeg tror nemlig ikke den finnes, selv om noen treffer meg bedre enn andre.

Det som skjer med Q er vel omtrent det samme som om man skulle stemme pÃ¥ hvem av oss som har finest puddel. «Morsomt», men temmelig ubetydelig.

Svar
Simen S.
21. september 2008 at 9:18 pm

Jeg er helt enig med Vibeke. Etter vel et år i bloggsfæren har jeg forstått så mye at bloggverden innheholder mange landsbyer. Er du ikke i rett landsby, så blir du heller ikke vurdert i forhold til en slik konkurranse. Selv har jeg kanskje 12-15 blogger jeg leser. Jeg vet ikke om det er de beste som finnes, men de er de beste jeg har funnet frem til ut fra mitt kjennskap til blogger og ut fra min interesse.

Geir: Hvilket skript eller plugin kjører du for Ã¥ fÃ¥ den informasjonen om «for tiden leser jeg»?

Svar
vibeke
21. september 2008 at 9:19 pm

Da synes jeg det skal kalles for hva det er. «Jeg, Eskil, vil gjerne ha en privat kÃ¥ring pÃ¥ min blogg. Dere som leser meg kan nÃ¥ nominere de bloggene dere synes er best. Konkurransen gÃ¥r ut pÃ¥ Ã¥ stemme fram Rølerblogglesernes Beste Blogg.»

Svar
Simen S.
21. september 2008 at 9:23 pm

Vibeke: .. og vi er fremdeles like enige 🙂

Svar
Geir
21. september 2008 at 9:23 pm

Den er helt manuell. Klipper og limer. Her er koden som jeg limer inn i Text-feltet under widgets. Du kan bare velge Se kildekode i nettleseren hvis det ikke kommer fram her.

Ellers er jeg enig i din betraktelse, og på en måte med Vibeke også. Hvis man tar Q seriøst er den bortkastet, og uttrykk for akkurat det som Vibeke beskriver. Jeg ønsker ikke å ta den for alvorlig, derfor er det OK å bli nevnt.

Men jeg har også lagt merke til disse landsbyene, og jeg trives veldig godt i min. Det er bare å se hvem som kommenterer disse sidene og se at de samme menneskene dukker opp hos hverandre også. Det trives jeg med, og har tenkt å skrive en liten sak om det.
Noe av det jeg trives best med her, er at det er omsorgsfulle og interessante mennesker som aldri driver med verken smisking, utfrysning, skriver ûbercoolt eller viser pretensiøsitet på noen måte. Det er rett og slett trivelige mennesker som det er fint å ha virtuell omgang med.

Konklusjon: Jeg er enig med Vibeke hvis man skal ta Q seriøst. Spørsmålet er hvor viktig hennes anliggende er. Det vil jeg gjerne ha synspunkter på.

Her er koden:

Edward F. Gargan: The River’s Tale – A Year on the Mekong Romesh Gunesekera: Reef
Jeffrey Sachs: The End of Poverty

Svar
Tornerose
21. september 2008 at 9:24 pm

Vibeke: du har helt rett; blir Rølerbloggens leseres favoritter, og det kunne stått som du foreslår egentlig. For som det er nevnt, blir det de samme hver gang som går av med seiern.

Dette med bloggebyen og hvem som fÃ¥r ha en sentral «eiendom» der, er ogsÃ¥ ganske tilfeldig. Eller bestemt av de som har blogget lengst og er mest lest. Jeg føle det skal MYE til Ã¥ komme i den gjengen der.. Som Simen sier sÃ¥ synes jeg det er mer natrulig at man har sin lille skare man liker Ã¥ lese selv og som man kommenterer hos. Ikke at jeg har en skyskraper i bloggebyen.

Svar
vibeke
21. september 2008 at 9:29 pm

Jeg skal komme tilbake med kommentarer, men nÃ¥ skal min lille datter danse for meg og sÃ¥ skal hun i seng 🙂
Jeg tar sikkert Q for seriøst. Noe jeg sÃ¥ absolutt ikke bør/vil. Selv er jeg bare en liten tue med ei bjørk oppÃ¥. Det har Simen sagt i en kommentar i vinter en gang. Og den kommentaren er veldig hyggelig 🙂

Svar
Geir
21. september 2008 at 9:39 pm

Den koden funka dÃ¥rlig gitt….

Vibeke: Ser fram til fortsatt engasjement i denne debatten når datteren din har danset fra seg. (Jeg håper forøvrig at hun aldri danser fra seg).

Tornerose: Det første Ã¥ret jeg blogget opplevde jeg det samme. Masse hovering, inside-skriverier. Jeg skrev og skrev, fikk ikke napp noen steder, skjønte ikke koden, og følte virkelig at jeg satt pÃ¥ min egen sky og skrev til meg selv og Broderen. Men jeg tror kanskje først og fremst pga Bloggrevyen, sÃ¥ Ã¥pnet det seg en dør og plutselig var det en hel skare av andre bloggere der ute som var interessert i akkurat det jeg drev med. I ettertid har bloggerbyens «indre kjerne» forsvunnet, debatter om hvem som er med og ikke, skittkasting og kulskap, har forsvunnet helt ut i periferien om ikke enda lenger unna. NÃ¥ tror jeg de folkene du beskriver har blitt en minoritet i landskapet, og ikke lenger en gjeng som fikser dette bedre enn oss andre.

….men jeg lurer pÃ¥ hva du syns er Norges beste blogg, Vibeke… 😛

Svar
Eugenie
21. september 2008 at 9:49 pm

Her er det mange tanker jeg selv har tenkt, men ikke turt Ã¥ si 🙂 Har litt inntrykk av at dersom man kritiserer noe, blir man beskyldt for og være misunnelig pÃ¥ eliten. Og hvem er eliten? Det kommer helt ant pÃ¥ leseren.
Jeg innrømmer at jeg selv hadde en periode hvor jeg prøvd å bli en del av det miljøet men liksom ikke fått det til. Det er visst mange bloggerbyer der ute. Det hele blir jo som vennekretser, ingen er like uansett hvem du spør. Vi har noen til felles, men alle har vi forskjellige blogger vi leser.
Men for all del, det mÃ¥ gjerne arrangeres konkurranser og slikt, for det konkurreres jo i sÃ¥ mye her i verden. At det var sÃ¥ mange arrangementer for blogger og bloggere visste jeg ikke før jeg selv begynte. Jeg skriver det jeg skriver fordi jeg vil skrive om det akkurat da, jeg skriver ikke for Ã¥ nÃ¥ høyt pÃ¥ en eller annen ”tilfeldig” skÃ¥ring, selv om det allikevel er litt morsomt og følge med pÃ¥ statistikken. 🙂

Svar
Tornerose
21. september 2008 at 10:11 pm

MÃ¥ bare si at jeg egentlig liker konkuransene og at folk blir gjort litt stas pÃ¥ i bloggeverden 🙂 Jeg ble selv glad for Ã¥ bli nominert, men mest glad for begrunnelsene for nominasjonen. Men det er ikke motivasjon for bloggingen min akkurat, eller et mÃ¥l jeg higer etter. Jeg tar heller ikke disse kÃ¥ringene spesielt seriøst (siden det er en gjeng som stemmer fram). Jeg observerer mer at det foregÃ¥r slike ting der ute. Eskil er veldig «god» pÃ¥ Ã¥ lage slike ting, synes han er en flink i gangsetter egentlig. Men kjenner jeg blir litt stolt om jeg har skrevet noe som er trukket ut i «sonitus» bloggen 🙂 For da har jeg skrevet en god tekst, og det betyr litt for meg.

Vennegjengene er det litt verre Ã¥ komme innafor, det oppstÃ¥r klikker som i den virkelige verden. Kanskje greit nok, sÃ¥ lenge noe ikke føler seg veldig utenfor… Men har innsett at det tar tid og bygge seg opp et nettverk av kontakter. SÃ¥nn sett va det litt tungt Ã¥ være ny blogger. Men som i verden ellers handler det om Ã¥ gi og ta. Lese og bli lest. Man mÃ¥ være ganske aktiv til tider for Ã¥ opprettholde bloggevenner ogsÃ¥. NÃ¥ har jeg funnet «mine» som jeg er trygge pÃ¥ og som jeg liker Ã¥ lese, og da er jeg fornøyd 😉

Svar
Simen S.
21. september 2008 at 10:14 pm

Nytt innspill fra vestlandet: Konkurranser kan være greit det, men da mÃ¥ rammene for konkurransen være tydelige. Jeg tror at alle som blogger har et behov for Ã¥ fÃ¥ respons for det de skriver eller bilder de tar. Noe annet er for meg vanskelig Ã¥ skjønne. De som vil ha noe for seg, skriver dagbok med blyant eller lagrer pÃ¥ 3,5″ diskette. Noen hevder at tilfredstillelsen er Ã¥ ha laget et produkt og i det man trykker pÃ¥ publish knappen er man ferdig med den saken. Jeg tror heller ikke noe pÃ¥ de. Ã… blogge handler om Ã¥ fÃ¥ reaksjoner pÃ¥ det man skriver, fÃ¥ kritikk og skape diskusjoner (som denne). Jeg tenker at Geir er fornøyd med hvor posten hans har tatt veien, selv om utfallet gjerne ikke ble det han hadde tenkt (nemlig bli stemt pÃ¥ i konkurransen).

Jeg ser frem til din post om din landsby Geir!

Svar
randi
22. september 2008 at 12:20 am

Skjeldent spennende kommentarfelt!
Jeg har blogget under ett Ã¥r og kan i alle fall slÃ¥ fast at enten er bilder det folk vil ha eller vi blogger pÃ¥ feil sprÃ¥k…. !
Min blogg har etter nesten 10 mÃ¥nedes liv hatt 35.500 besøk – mens fotobloggen min har pÃ¥ under to mÃ¥neder nÃ¥dd 35.700… Den er pÃ¥ engelsk og norsk og treffer dermed et større publikum.
Så er antall klikk saken; gjør det på engelsk! (eller jeg tar bedre bilder enn jeg skriver!)

Jeg har ikke hørt om tordenblogg eller gyldne Q før jeg kom over din sak om det Geir!
Rett nok har jeg stemt på de jeg leser og koser meg med (deriblandt deg!)
De innledende rundene og historien (hva betyr den Q’en??) har jeg ikke fÃ¥tt med meg – men dashbordets Incoming Links fortalte meg i dag at Esquil skrev om meg, og da lÃ¥ jeg til avstemning. Der er tydeligvis mange runder med avstemninger for hvem som gÃ¥r til finalen. (Skal se du dukker opp du og Vibeke!)

Jeg tror få tar dette særlig seriøst eller alvorlig. Ikke tror jeg det forandrer noe fra eller til heller. Men jeg skulle like å vite hva den Q-en betyr!!

Svar
vibeke
22. september 2008 at 10:14 am

Randi: Nei, jeg er ikke nominert, og har heller ikke nominert noen. Det å ikke nominere noen er en prinsippsak for meg. Det er leflig omgang med begreper jeg vil til livs. Det er en privat kåring det er snakk om, og da bruker man ikke begreper som Norges Beste. Hadde jeg vært nominert, hadde jeg bedt om å bli strøket. Jeg har sagt hva jeg mener om saken på min egen blogg.

Tornerose: Sonitusbloggen er også en sak for seg. Er det de beste postene som kommer der? Se det kan man ikke avgjøre all den tid utplukkingen er bestemt av Sonituseiernes egen subjektive smak.

Simen: Helt enig med deg: Rammene rundt en konkurranse må være tydelige.

Geir: Jeg vil ingen til livs – hÃ¥per du forstÃ¥r det. For meg kan alle Quer fÃ¥ beite i den grønne eng. Men ikke kom Ã¥ fortell meg at Qua som gÃ¥r av med seiren er den beste i hele Norge. Den kan man dra lengre ut pÃ¥ landet med 🙂
Av de blogger JEG har lest kan jeg godt kÃ¥re Norges Beste Blogg, eller kanskje to av Norges Beste Blogger. Det har med bloggenes innhold, bloggernes mÃ¥te Ã¥ være til stede pÃ¥ – bÃ¥de i artiklene og i kommentarfeltet, og ikke minst mÃ¥ten man bruker ord pÃ¥ og leker seg med et tema. Den ene er turkis og orange, den andre er en moltemyr der jeg kan slÃ¥ meg ned pÃ¥ en stein og bare nyte.

Svar
XmasB
22. september 2008 at 11:19 am

Stemme er gitt. Jeg har også valgt å stå utenfor denne konkurransen. Det vil si at jeg ikke følger med på resultatet heller, fordi jeg mener det har liten verdi (ihvertfall for meg). Det er det flere grunner til.

En positiv ting med slike kåringer er de nye bloggene man kan oppdage, selv om jeg kanskje skulle ønske de ble oppdaget på andre måter. F.eks via anbefalinger eller andres bloggroll (min er ikke oppdatert på lenge).

Men en stemme har du fått av meg. Den eneste som får av meg i år, så det sier ikke lite.

Svar
Simen S.
22. september 2008 at 11:21 am

Vestlandet kaller!
Randi: Det er utfordrende Ã¥ gÃ¥ fra landby til by og fra smÃ¥hus og til blokk! Ser det er det for deg ogsÃ¥. NÃ¥r man er liten klarer man Ã¥ svare pÃ¥ kommentarer (prøver i sÃ¥ fall), men nÃ¥r man blir «stor» og flere kommenterer, sÃ¥ er det vanskelig Ã¥ svare pÃ¥ alle spørsmÃ¥lene. Ser det er tilfelle med Framed and shot, mange spør, men ikke alle fÃ¥r svar. SÃ¥ det er utfordringer bÃ¥de som liten og som stor! Jeg vil ogsÃ¥ kommentere at «35.500 besøk» betyr sidevisninger; nÃ¥r en person ser et bilde og trykker pÃ¥ «vis kommentarer» blir det registert som to visninger. Alle klikk frem og tilbake blir dermed registrert. Ratix er ikke sÃ¥ god pÃ¥ telling som f.eks. statcounter, som registrerer unike brukere pr. døgn i tillegg til sidevisninger.

Torerose:
Tror alle liker Ã¥ bli verdsatt, men det er kriteriene for hvordan bli vurdert som er sentralt her. Selv om meg hadde blitt nominert av Rølerbloggen, tror jeg ikke at jeg ville hatt en sjangs sÃ¥ lenge jeg ikke var i «rølergjengen». Det er tross alt bare de som vanligvis gÃ¥r inn pÃ¥ den bloggen som vil stemme. Personlig setter jeg veldig pris pÃ¥ at andre henviser til mine poster i sine innlegg. Det henger høyt for meg. Det er mindre viktig for meg at jeg pÃ¥ vÃ¥rparten var blant de 20 mest leste wordpressbloggene i Norge. Men det er mitt syn.

Svar
Ståle
22. september 2008 at 5:46 pm

Du verden sÃ¥ heftig en debatt det var her da gitt. Hvis jeg skal være prinsipiell, mÃ¥ jeg faktisk si meg helt enig med Vibeke. Men det hindret meg ikke fra Ã¥ stemme…

Svar
Geir
22. september 2008 at 6:48 pm

Etter denne nokså givende runden har jeg et forslag til å gjøre dette litt mer seriøst og offisielt, før VG og Dagbladet stjeler ideen.
Hva med å stifte et Norsk Bloggerforum eller noe sånt, der man inviterer til åpent stiftelsesmøte, medlemsskap og årsmøter. Her kunne man lagt inn f.eks. kåringer hvis det er det folk vil ha.
Jeg tenker vel at kåringer ikke er det viktigste anliggendet til en slik forening, men det hadde vært en styrking av fenomenet, og gjort det litt mer samlende enn det vi driver med nå?

Ellers tror jeg dette er første gangen jeg har fÃ¥tt sÃ¥ mange kommentarer at det nesten er et problem Ã¥ henge med – Men Simen har rett. Jeg gliser litt i skjegget i dag, Ã¥ passere førti kommentarer er jo en slags milepæl, og det betyr litt selv om det langt fra er derfor jeg blogger.

Skal prøve Ã¥ svare hver enkelt…
Eugenie: Om du ikke ble akseptert av den indre kjerne, så tror jeg du har en bedre kjerne nå. Denne gjengen med bloggere er fantastisk fin, og her er det bare å skrive uten at noen av oss måler og veier dine innspill. Jeg tror alle her inne leser bloggen din med interesse, selv om ikke alle innlegg får like mange kommentarer. Jeg tror alle kan si seg enige i det, og det er et kvalitetstegn for meg.

Tornerose: Det som kjennetegner akkurat denne gjengen er vel at ingen stenger ute. Romslighet er et nøkkelord. Og her vil jeg inkludere alle som vil inkluderes, også Esqiul selv om han for noen kan virke både håverende og det som verre er. Jeg for min del hadde aldri reflektert over problemstillingen til Vibeke, hadde det ikke vært for at hun tok den opp. Men så har jeg heller ikke hatt sterke følelser av utestengelse fra noe miljø heller.

Simen: Jeg er godt fornøyd ja. Som Tornerose sier, det er godt Ã¥ bli lagt merke til. NÃ¥r det gjelder rapporten fra min bloggelandsby sÃ¥ er den skrevet, men ligger og marineres i kladdeboksen… 😉 Fikk du forresten koden til Ã¥ virke?

Randi: Jeg fant også ut om Q gjennom dashbordet. Reflekterte ikke noe mer over det, men tok det som en fjær i hatten. Hva Q-en betyr? Syns Vibeke hadde et godt forslag

Til deg, Vibeke: Det er du som har satt i gang denne diskusjonen. Ære være deg for det. Hvis du er redd for at jeg tror at du vil noen til livs, sÃ¥ kan du bare ta det med ro. Skal vi ikke ha lov til mene ting her inne i bloggerlandsbyen vÃ¥r, sÃ¥ er det en sykdomstegn. Dette er friske greier, og det liker jeg :-D. NÃ¥ skal jeg ut og lete etter molter og kanskje se om det er et oranse og turkis sted i nærheten (har en mistanke om hvem det er…. 😉 )

XmasB: Jeg bøyer meg i støvet (egentlig ikke så veldig vanskelig med den rotete kontorpulten min). Jeg setter pris på kommunikasjonen med deg, stemme eller ikke stemme.

Brodern: Takk for stemmen og takk for bidraget.

Postscriptum: Vil bare avrunde med Ã¥ si at alle som har stemt etter fredag har gitt en stemme ut i tomme luften. Men det gjør ingen ting, siden ingen av oss egentlig bryr oss om denne Qua. 😉

Svar
Eugenie
22. september 2008 at 7:27 pm

Kanskje feil og si at jeg ikke ble akseptert av de omtalte bloggerne, men i alle fall virket visst ikke metoden jeg stadig hører om, at man skal være aktiv i andres blogger for Ã¥ fÃ¥ en mer aktiv blogg selv. Ok da, enten skriver jeg pÃ¥ en dum og klønete mÃ¥te, og det jeg skriver om er uinteressant. Eller sÃ¥ skriver jeg sÃ¥ utfyllende at kommentarer ikke er nødvendig 🙂

Jeg innrømmer at jeg mange ganger undrer meg over hvordan noen klarer å få masse kommentarer uansett hva de skriver om. Er det ”venneflokken” som er der, eller er det fengende stoff. Selv synes jeg nesten det er verre å kommentere i min egen blogg enn det er å skrive selv, og her har jeg prøvd litt av hvert. Har prøvd og være aktiv og rask på labben og jeg har prøvd å lene meg tilbake i håp om at flere kommenterer før jeg selv kommer på banen… Og hvor lenge skal man la en kommentar stå før man svarer selv?

Jeg vil tro det er lettere for de som har blogger hos en leverandør og bli sett, enn det frittstående blogger er. Leverandørene har gjerne kontrollpanel med info om aktive og voksende blogger, noe som gjør at bloggene lettere blir sett. Ja, for jeg lurer litt på om det er for å øke aktiviteten når noen bloggere svarer på folks kommentarer i separate kommentarer i stedet for å samle svarene i en (slik Geir har gjort).

Vel, det finnes sikkert mange oppskrifter der ute, men det er ikke alltid oppskriftene jeg kommer over, virker 🙂

Huff, nå kom jeg visst litt på siden av temaet, sorry.

Svar
vibeke
23. september 2008 at 10:38 am

NÃ¥r jeg nÃ¥ tok en liten svipptur pÃ¥ bloggrevyens mest populære siste uke, fant jeg at denne posten var postet av sjopping og sjampanje? NÃ¥ ble jeg veldig usikker her og forstÃ¥r ikke helt hvordan den kan ha seg, for jeg havner jo vitterlig her nÃ¥r jeg klikker pÃ¥ den. NÃ¥vel. Du foreslÃ¥r et Norsk Bloggerforum. Et sÃ¥nn «bloggere foren eder»? Jeg vet ikke helt. Jeg vil gjøre blogginga pÃ¥ min mÃ¥te, og det mÃ¥ de andre ogsÃ¥ gjøre. Og vil man drive kÃ¥ringer med Norges Beste i navnet uten at alle er gitt en sjanse til Ã¥ være med, sÃ¥ fÃ¥r man vel bare gjøre det. SÃ¥ fÃ¥r vi andre bare kritisere i det stille, men selvfølgelig ALLTID bære over med at vi blir kritisert høylydt.

Svar
Geir
25. september 2008 at 12:51 am

Vibeke: Ikke bloggerforum eller forbund heller, nei. Hmmm. hva skal jeg nå finne på?
NÃ¥ fikk jeg en ide!!! Jeg tror jeg starter konkurransen Ã…rets blogg-kommentator og kaller den Vibeke-prisen… 😛

Eugenie: Jeg har rett og slett ikke peil. Jeg klarer aldri gjette om når jeg får kommentarer og ikke. Hadde aldri trodd jeg skulle få så mange på denne for eksempel, og det var jo ved en ren tilfeldighet. Når jeg skriver store og interessante ting om dype og viktige tema, så er det som regel bare Broderen som svarer med en kommentar a lá:

Det var en lang og dyp artikkel…

Og det skriver han bare fordi han syns synd på meg. Nei, bare skriv du. Suksess måles ikke i antall kommentarer, men i at du får skrevet. Jeg er inne på bloggen din flere ganger i uka og leser det du skriver. Og det er vel det du ønsker?

Svar
Geir
27. september 2008 at 12:08 am

Vibeke: Glemte å svare på spørsmålet ditt, men svarer nå siden andre sikkert også er nysgjerrige på det.
Jeg tror at grunnen til at dette innlegget ser ut til å være postet av Majann (Shopping & Sjampagne), er at hun har eget domene, men at det peker mot en mappe på min server. Derfor kan av og til poster fra meg, broderen og Majann av og til blandes sammen av dårlig kode.
Det får meg til å innse at jeg i det minste bør lage subdomener, og ikke bruke undermapper når jeg låner vekk plass på serveren min til andre.

Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *