Stikkord: Ståle

  • Bilder på veien til hundenes himmel

    GoDaddy en dårlig mor
    Nett-tilbyderen min har suspendert White Zulu, fotobloggen min på kort varsel. Så jeg har sendt av gårde en sint e-post der jeg klager over at de stenger bloggen min uten å gi meg varsel om det annet enn den sedvanlige regningen som forteller at det måndelige avdraget må betales innen fristen. Ingen ny advarsel, ingen lyd om at nå forsvinner siden min.

    Selvsagt vet ikke GoDaddy at jeg har skiftet kredittkort etter at det gamle forsvant et sted mellom Stavanger og Hong Kong. Selvsagt kunne jeg jo gått inn og endre kortopplysningene mine hos GoDaddy, men hvor mange av dere husker å endre kortopplysninger på alle stedene du legger igjen spor hver gang du får nytt kredittkort?

    GoDaddy kunne i hvertfall gitt meg mer enn de åtte dagene fra mailen med melding om fast trekk kom til de dro ut pluggen. Men det har de ikke gjort, og White Zulu er altså suspendert, og utilgjengelig for de som vil se bildene mine.

    Men det gjør ingen ting
    Men det gjør egentlig ingen ting. For jeg legger jo nesten ikke ut ting på White Zulu lenger uansett. Ikke her heller, for den saks skyld. Det er ganske stille fra mine kanter, og for de som måtte lure, så betyr det bare at jeg har det bra og har fått med meg at det fins et spennende liv i gangsavstand fra nærmeste datamaskin også.

    Men i dag var jeg på en liten Photoshoot, som elevene mine elsker å kalle en liten tur med kameraet. Eller det var forsåvidt ingen liten tur. Broderen har nettopp mista den kjære dachshunden sin, og glad som han er i de små firbente vennene sine, så ville han ta en skikkelig avskjed med hunden sin. Som den gode bror jeg er, stilte jeg opp som fotograf, og nå tenkte jeg at det kunne vært fint å vist et par av bildene fra en liten minnestund for en liten hund som endte sine dager etter et uheldig møte med en aggresiv katt med tenner som hadde enda mer aggresive bakterier.

    Så her kommer noen bilder som jeg i utgangspunktet ville ha lagt ut på White Zulu, men som nå får ligge her som en nødløsning inntil GoDaddy finner ut av tingene der over i Unaiten, hvor White Zulus sørver befinner seg.

    Et lite farvel med en stor liten hund
    Også hunder skal få en verdig avslutning. Derfor en liten markering da broderens Daxán la ut på sin siste reis til hundehimmelen.

    [smugmug url=»http://ertzgaards.smugmug.com/hack/feed.mg?Type=gallery&Data=8154945_TJ4KJ&format=rss200″ imagecount=»100″ start=»10″ num=»9″ thumbsize=»Th» link=»smugmug-lightbox» captions=»true» sort=»false» window=»false» smugmug=»false» size=»M»]

  • Hyllest til en fin fyr

    Vi skriver 18. august, og det er den dagen jeg har lovet å være tilbake bloggekjøret. Ut fra tilbakemeldinger å dømme, så har det vært en tung ventetid for mange som nå gleder seg over at det er liv i leiren igjen. Hei til dere, begge to!

    Men i dag handler det verken om meg, store livsspørsmål, fotografering eller fjas og mas. Jeg har faktisk mer lyst til å dirigere trafikken i retning min bror, som dere ser i et lykkelig øyeblikk her.

    Fin fyr fyller førti(tre)

    Foto: C’est moi

    Det er faktisk 43 år siden denne fyren omtrent med samme mimikk og utstrakte hender sprengte vei nesten to måneder før ønsket ankomsttid og brølte ut:

    Hello World!

    Det er i hvertfall det jeg ser for meg. Dette kunne vært en anledning til å komme med en rekke gode og mindre hyggelige avsløringer fra et langt og begivenhetsrikt liv, men fyren fyller ikke rundt, så det får da heller vente. Men dette vil jeg si før dere header over til min bror fotografens egne sider og legger igjen hyldningsdikt og digitale gaver:

    Heldig er den som har noen man deler nesten alle interesser med, rik den som har noen man alltid føler seg verdsatt av, glad den som har noen som tar en akkurat som en er, innbitt er den som har noen man kan konkurrere med om å være best. Lykkelig den som har Ståle til bror!

    Gratulerer med dagen, din gjøk!

    Til slutt, før dere forsvinner over til bruttern og gir ham den hyllesten han fortjener, et lite inntrykk av hvordan han aller best liker å få tiden til å gå.

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    Foto: C’est moi

     

  • Bli med og vis bruttern…

    Av de tretti mest populære bildene på min og broderns Smugmugsider, ligger mitt mest populære bilde på 24. plass av 30. bilder. Først på side 3 dukker mitt første bilde opp. Dernest dukker enda et bilde opp på side 5.

    Dette må vi få gjort noe med. Jeg oppfordrer herved alle om å gå til min del av fotosidene våre, den delen som bærer det velklingende navnet «Geirs Photos«. bla gjennom alle mine album, og se på hvert enkelt av bildene gjerne flere ganger. Den urettferdigheten fotosidene våre nå gjenspeiler må vi få rettet opp i. Det er jo tross alt jeg som er fotografen av oss to. Bare se på bildet, og trekk dine egne konklusjoner.

    Takk!

    P.S. Ikke si noe til bruttern om mine skitne knep.

    D.S